busıness - 23 Şubat 2020
Haftada sadece birkaç saat ayırarak çevrimiçi kimliğin yönetimine başlanabilir. Fakat bilinmelidir ki olumsuz eleştiriler veya başka bir krizle karşı karşıya kalınırsa, daha fazla zaman ayrılması gerekir. Bir markanın kimliği iyi durumda iken çevrimiçi kimliği geliştirmek için çalışmaya başlamak her zaman en iyisidir. Çevrimiçi kimliği yönetmek için bazı ipuçları:
Olumlu içerik oluşturmak: Çevrimiçi kimlik yönetiminin birçok yönü kişinin veya firmanın kontrolü dışında kaldığından, kontrol edilebilir faktörlere odaklanmak iyi bir fikirdir. Bu, blog gönderileri, web sayfaları, sosyal medya gönderileri, nişdeki diğer yerleşik web sitelerine konuk katkıları veya videolar oluşturma gibi çok sayıda olumlu içerik oluşturmak anlamına gelir. Marka ile ilgili kaliteli içerik oluşturur ve alım yapılmasına teşvik edilirse, bunun arama sonuçlarında yükselmesine ve Google’ın veri tabanlarında gizlenmiş olabilecek herhangi bir olumsuz içeriği etkili bir şekilde aşağı itmesine neden olunabilir.
Yorumlar üzerinde kontrol sahibi olmak: Olumsuz yorumlar alınsa bile, olumluya döndürmek için atılabilecek adımlar vardır. Hizmeti ve ürünleri dürüstçe değerlendirerek başlanmalı ve genel müşteri deneyimi iyileştirilmelidir. Ardından, bireysel durumları düzeltmek için inceleme sitelerine girilmelidir. Olumsuz yorumlara düz bir başlıkla yanıt verilmeli ve her olumsuz deneyimi olumlu bir deneyime dönüştürmeye çalışılmalıdır. Çoğu müşteri yorumlarını gözden geçirir ve sorunlarının çözüldüğünü düşünürlerse incelemelerini değiştirmeye isteklidirler.
Sosyal medyayı izlemek: Sosyal medya o kadar hızlı ilerler ki, sadece bir negatif tweet hızla ilgi çekebilir ve binlerce kişiye ulaşabilir. Bu nedenle, daha fazla kişiye ulaşma şansı yakalamak için çevrimiçi kimliğe yönelik tehditleri belirlemek gerekir ve bunun içinde sosyal medya izlemeye yatırım yapmak önemlidir.