Backorder halihazırda bir başkası tarafından kayıt edilmiş ancak süresi dolan veya kullanım hakkı terk edilen bir alan adını, tekrar kullanılabilir hale geldiği anda otomatik olarak alma talebi anlamına gelir.
Alan adı (domain) web sitelerinin internet üzerindeki adreslerine verilen ad olarak tanımlanır. Peki alan adı ile birlikte tanımladığımız alt alan adı (subdomain) nedir? Alt alan adı en çok hangi durumlarda kullanılıyor?
Açılımı “search engine optimization” yani “arama motoru optimizasyonu olan SEO, basitçe bir sitenin görünürlüğünü artıracak şekilde düzenlenmesi sürecinde başvurulan yöntemlere ve araçlara verilen addır. SEO sayesinde internet sitesinin organik aramalarda görünme olasılığı artar ve site aramalarda daha üst sıralarda yer alır.
Meta description ya da Türkçe adıyla meta açıklama, bir internet sayfasının kısa özetini sağlar. Bu açıklamalar sayfanın HTML kodunda head tag'inin içinde yer alır. Arama motorlarında arama yapıldığında site linkinin hemen altında çıkan meta açıklamalar, kendilerine ayırılan kısma sığmak için hemen hemen 140-160 karakter aralığında olmalıdırlar.
Whois konusuna değinmeden önce alan adlarından kısaca bahsetmek yerinde olacaktır. Alan adı kaydı, domain name veya isim tescil gibi farklı isimlerle karşılasanız da hepsi aynı şeyi ifade etmektedir. Alan adı bir websitesinin internetteki adını ve yerini tanımlar.
Alan adı (domain) web sitenizdeki adresinizi ifade eder. Alan adı, kullanıcıların web sitenize doğrudan erişmek için bir tarayıcının arama çubuğuna yazdıkları şeydir. Bunun yanında alan adı benzersizdir ve farklı siteler arasında paylaşılamaz.
Tüm işletmeler hatırlaması kolay, akılda kalan, kısa ve estetik alan adına sahip olmak ister. Kısa alan adları bu özelliklerinin çoğunu taşıdığı için çok rağbet görmektedir. Hele ki kelime sıkça kullanılan jenerik bir isimse.
Alan adı hem web sitenizin adı hem de online marka isminizdir. Günümüzde çoğu kullanıcı işlerini tamamen online kanallar üzerinden yürüttüğü için doğru alan adı seçimi kuruluşunuz online varlığını oluşturmada atılacak en önemli adımların başında gelmektedir
Birçok kurumsal firma çevrimiçi kimliğini yönetme konusunda sıkıntılar yaşamaktadır.